www.tm-gmdo.gr

  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Επιστημονική Έρευνα

Περισσότερες από 600 επιστημονικές μελέτες επικυρώνουν τα ευρείας έκτασης οφέλη της τεχνικής του Υπερβατικού Διαλογισμού. Οι έρευνες αυτές έχουν διεξαχθεί σε 250 ανεξάρτητα Ερευνητικά Πανεπιστήμια και ιατρικές σχολές σε 33 χώρες κατά τη διάρκεια των τελευταίων 40 ετών.

Αγία Τερέζα της Avila – "Μια κατάσταση μεγάλης ησυχίας και βαθιάς ικανοποίησης"
Αγία Τερέζα 1515-1582 - Ισπανία


Η Αγία Τερέζα ήταν μια από τις σπουδαιότερες γυναικείες μορφές της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Γεννήθηκε στην Avila, της Δυτικο-κεντρικής Ισπανίας. Έγραψε αρκετά βιβλία με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων των "Το Εσώτερο Κάστρο" και την "Αυτοβιογραφία" της που τώρα θεωρούνται αριστουργήματα. Η Αγία Τερέζα εισήγαγε την Αναμόρφωση του Τάγματος των Καρμηλιτών, που επανέφερε τον πρωταρχικό χαρακτήρα της περισυλλογής της τάξης των Καρμηλιτών, και ενέπνευσε τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού να αναλάβει μια παρόμοια αναμόρφωση για τους άνδρες. Το 1970 ανακηρύχθηκε από τον Πάπα Παύλο τον VI, Διδάκτωρ της Εκκλησίας, ένα από τα 33 άτομα, και η πρώτη γυναίκα, που τιμήθηκε με αυτόν τον τίτλο.

Η Αγία Τερέζα ήταν μια από τις σπουδαιότερες γυναικείες μορφές της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας. Γεννήθηκε στην Avila, της Δυτικο-κεντρικής Ισπανίας. Έγραψε αρκετά βιβλία με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων των "Το Εσώτερο Κάστρο" και την "Αυτοβιογραφία" της που τώρα θεωρούνται αριστουργήματα. Η Αγία Τερέζα εισήγαγε την Αναμόρφωση του Τάγματος των Καρμηλιτών, που επανέφερε τον πρωταρχικό χαρακτήρα της περισυλλογής της τάξης των Καρμηλιτών, και ενέπνευσε τον Άγιο Ιωάννη του Σταυρού να αναλάβει μια παρόμοια αναμόρφωση για τους άνδρες. Το 1970 ανακηρύχθηκε από τον Πάπα Παύλο τον VI, Διδάκτωρ της Εκκλησίας, ένα από τα 33 άτομα, και η πρώτη γυναίκα, που τιμήθηκε με αυτόν τον τίτλο.

Στο βιβλίο της, Πνευματικές Σχέσεις, η Αγία Τερέζα περιγράφει την ακόλουθη εμπειρία:

"Η ψυχή μου στη στιγμή ξαναμαζεύτηκε και μπήκα σε μια κατάσταση ησυχίας ή έκστασης, που δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω καμία από τις ικανότητες ή αισθήσεις μου . . .

"Τα πάντα είναι ακίνητα, και η ψυχή αφήνεται σε μία κατάσταση μεγάλης ησυχίας και βαθιάς ικανοποίησης." (1)

Όταν λέει "Η ψυχή μου στη στιγμή ξαναμαζεύεται", χρησιμοποιεί τον όρο "ξαναμαζεύτηκε" με μια παραδοσιακά πνευματική έννοια, υποδηλώνοντας ότι ο νους της και οι αισθήσεις, που φυσικά κατευθύνονται προς τα έξω, τώρα γυρίζουν προς τα μέσα. Μετά βιώνει αυτό που αποκαλεί "κατάσταση ησυχίας ή έκστασης", στην οποία ο νους της σιωπά, πλημμυρισμένη με μακαριότητα, και βαθιά ικανοποίηση.

Στο ίδιο βιβλίο, η Αγία Τερέζα περιγράφει την ίδια εμπειρία ξανά:

"Είναι τόσο δύσκολο να περιγράψεις αυτά τα εσώτερα της ψυχής, και πολύ περισσότερο να τα περιγράψεις με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνουν κατανοητά, ιδιαίτερα έτσι όπως φεύγουν γρήγορα . . .

"Εκεί κάποιες φορές ξεπηδάει μια εσωτερική ειρήνη και γαλήνη που είναι πλήρεις ευτυχίας, επειδή η ψυχή είναι σε μια τέτοια κατάσταση που νομίζει ότι δεν υπάρχει τίποτα να της λείπει. Ακόμη και η ομιλία - με την οποία εννοώ την προφορική προσευχή και τον διαλογισμό - την κουράζουν: δεν θέλει τίποτε άλλο παρά αγάπη. Αυτή η κατάσταση διαρκεί για λίγο, και μπορεί να διαρκεί μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα." (2)

Εδώ πάλι δίνει έμφαση στην ειρήνη, τη σιγή, την ευτυχία, και την απόλυτη εκπλήρωση που χαρακτηρίζουν αυτήν την εμπειρία.

Η εμπειρία της Αγίας Τερέζας μας θυμίζει την τέταρτη κατάσταση συνειδητότητας, την Υπερβατική Συνειδητότητα, που έρχεται με την άσκηση του Υπερβατικού Διαλογισμού. Η νοητική δραστηριότητα κατασταλάζει προς τα μέσα, πηγαίνει πέρα από τις αντιλήψεις, σκέψεις και συναισθήματα. Βιώνουμε μια εσωτερική ησυχία. Ο νους ξύπνιος και σε ετοιμότητα, ο ωκεανός της συνειδητότητας τώρα ξυπνά μόνο στον εαυτό του από την ίδια του την απέραντη φύση.

Αυτή η εμπειρία μπορεί να διαρκεί μόλις μια στιγμή ή δύο και έρχεται τόσο φυσικά που εμείς μόλις που το αντιλαμβανόμαστε. Ή μπορεί να διαρκεί μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Σε κάθε περίπτωση, τα πρακτικά οφέλη αυτού του προς τα μέσα κατασταλάγματος του νου είναι σχεδόν πέρα από κάθε περιγραφή. Όπως έχουν ξεκαθαρίσει εκατοντάδες επιστημονικών μελετών στην τεχνική του Υπερβατικού Διαλογισμού, η τακτική εξάσκηση αυτής της τέταρτης κατάστασης συνειδητότητας ολοκληρώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, μειώνει το στρες, βελτιώνει την υγεία, αυξάνει τη δημιουργικότητα και τη διάνοια, αναπτύσσει την προσωπικότητα του ατόμου, προάγει την ολοκλήρωση στις διαπροσωπικές σχέσεις - βελτιώνει ακόμα και την ποιότητα της ζωής των άλλων, είτε αυτοί διαλογίζονται είτε όχι.

Για την Αγία Τερέζα όπως και για τόσους άλλους, αυτή η εμπειρία ήταν ο στόχος της πνευματικής αναζήτησης. Είμαστε τυχεροί που ο Μαχαρίσι έφερε στο φως, από την αρχαιότερη στον κόσμο αδιάκοπη παράδοση της γνώσης, μια απλή, φυσική, αβίαστη τεχνική - την τεχνική του Υπερβατικού Διαλογισμού - με την οποία οποιοσδήποτε μπορεί εύκολα να έχει αυτή την εμπειρία και να χαίρεται τα αναρίθμητα της οφέλη.

"Η εμπειρία της τέταρτης κατάστασης της συνειδητότητας, της Υπερβατικής Συνειδητότητας, είναι το εκ γενετής  δικαίωμα όλων", τονίζει ο Μαχαρίσι,  "και αυτή η εμπειρία μας δείχνει την πύλη για ήρεμες ανώτερες καταστάσεις συνειδητότητας, πιο υψηλές σφαίρες ανθρώπινης ανάπτυξης, που η κάθε μία φέρνει έναν νέο κόσμο γνώσης, εμπειρίας, και μιας δύναμης που θρέφει τη ζωή." Χάρις στον Μαχαρίσι, είναι τώρα δυνατόν κάθε ανθρώπινο ον, όποια ηλικία ή εκπαίδευση και να έχει, όποια θρησκεία ή κουλτούρα, να αναπτύξει τις δυνατότητες που του δόθηκαν από το Θεό, για να ανυψωθεί σε ανώτερες καταστάσεις συνειδητότητας και να βοηθήσει να μετασχηματίσουμε αυτόν τον κόσμο.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ:

(1) Tereza of Avila, The complete Works of St.Teresa of Jesus, Vol. 1, trans. Edgar Allison Peers (London/New York/Harrisburg: Continuum International Publishing Group, 2002), 306.

(2) The Complete Works of St. Teresa of Jesus, 327.