Τι είναι ο Υπερβατικός Διαλογισμός;Μία συνέντευξη με τον Μαχαρίσι Μαχές ΓιόγκιΔημοσιογράφος: Ο Υπερβατικός Διαλογισμός τον οποίον έχεις αναπτύξει, χαίρει εντυπωσιακής επιτυχίας διεθνώς. Τι είναι ακριβώς; Μαχαρίσι: Ο Υπερβατικός Διαλογισμός είναι μια απλή, φυσική τεχνική του νου, ένας αυθόρμητος, χωρίς προσπάθεια βηματισμός του νου προς την απεριόριστη ουσία του. Μέσω του Υπερβατικού Διαλογισμού, ο νους αποκαλύπτει το δυναμικό του για επίγνωση άνευ ορίων, την υπερβατική επίγνωση, την Ενωτική Επίγνωση - ένα ζωντανό πεδίο όλων των δυνατοτήτων, όπου κάθε τι πιθανό είναι διαθέσιμο στον συνειδητό νου. Ο συνειδητός νους αποκτά επίγνωση τις ίδιας του της αξιοπρέπειας, της απεριόριστης ουσίας του, του άπειρου δυναμικού του. Ο Υπερβατικός Διαλογισμός παρέχει ένα μέσον με το οποίο ο συνειδητός νους θα εξερευνήσει ολόκληρη την έκταση της ύπαρξής του - τόσο της δραστήριας όσο και της σιωπηλής, τόσο της αξίας του σημείου όσο και της αξίας του απείρου. Δεν είναι ένα πακέτο από πιστεύω, μια φιλοσοφία, ένας τρόπος ζωής, ή μια θρησκεία. Είναι μια εμπειρία, μια νοητική τεχνική που κάποιος την ασκεί κάθε μέρα δύο φορές επί δεκαπέντε με είκοσι λεπτά. Δημοσιογράφος: Ποια είναι μερικά από τα οφέλη της; Μαχαρίσι: Επιστημονικές έρευνες, με ανθρώπους που ασκούσαν τον Υπερβατικό Διαλογισμό, δείχνουν ότι τείνει να επιφέρει ομαλοποίηση σε όλους τους τομείς της ζωής. Μειώνει το στρες, βελτιώνει την υγεία, εμπλουτίζει την νοητική λειτουργία, βελτιώνει τις διαπροσωπικές σχέσεις, και αυξάνει την αποδοτικότητα και ικανοποίηση στην εργασία. Δημοσιογράφος: Μπορούν άλλες μορφές διαλογισμού να παράγουν παρόμοια αποτελέσματα; Μαχαρίσι: Φυσικά και μπορούν. Εντούτοις, ένα προσόν που έχει ο Υπερβατικός Διαλογισμός είναι η απόλυτη απλότητά του. Είναι πολύ απλό να τον μάθει οποιοσδήποτε. Επιπροσθέτως, υπήρξε αντικείμενο επιστημονικής έρευνας για περισσότερο από τριάντα χρόνια. Τα ευεργετικά του αποτελέσματα είναι καλώς τεκμηριωμένα. Δημοσιογράφος: Τι είναι αυτό που δίνει στον Υπερβατικό Διαλογισμό τόσο μεγάλη δυνατότητα για θετικές αλλαγές; Μαχαρίσι: Για να απαντήσω σε αυτό, θα πρέπει να δούμε τη φύση της ίδιας της δημιουργίας. Η δημιουργία έχει δύο όψεις: τη διάνοια, που είναι η αιτία των πάντων και την εκδήλωση της διάνοιας, που είναι η υλική υπόσταση και το ψυχολογικό γνώρισμα του καθημερινού κόσμου. Επειδή ο Υπερβατικός Διαλογισμός προσεγγίζει άμεσα τη διάνοια, παρά τις εκδηλώσεις της, επιλύει προβλήματα εισάγοντας αρμονία και ευημερία στο πιο θεμελιώδες επίπεδο της ύπαρξης, χωρίς να απασχολείται καθόλου με τα προβλήματα της εκδηλωμένης ζωής. Αυτός είναι ο λόγος της αποτελεσματικότητάς του. Ας πάρουμε αυτό το παράδειγμα. Ο κηπουρός τροφοδοτεί με νερό τη ρίζα ενός δένδρου. Αυτό το νερό και αυτή η θρέψη, μέσω του χυμού, φτάνει στη συνέχεια σε όλα τα μέρη του δένδρου - τα φύλλα, τα κλαδιά, τα λουλούδια, τα φρούτα, μέσα από το χυμό. Μπορούμε να φανταστούμε το χυμό ως κάτι ανάλογο με τη διάνοια, τα δε πράσινα φύλλα ή τα κίτρινα λουλούδια, ως κάτι ανάλογο με τις εκδηλώσεις της διάνοιας. Τα φύλλα και τα λουλούδια είναι η διάνοια του χυμού, μετά τον μετασχηματισμό της. Έτσι η διάνοια παρουσιάζεται με πολλές διαφορετικές μορφές της εκδηλωμένης ζωής, ως φύλλα και λουλούδια ενός δένδρου. Τα φύλλα και τα λουλούδια είναι η διάνοια του χυμού μετά τον μετασχηματισμό της. Κατά παρόμοιο τρόπο η διάνοια, όπως τα φύλλα και τα λουλούδια ενός δένδρου, παρουσιάζεται ως τόσες πολλές διαφορετικές μορφές της εκδηλωμένης ζωής. Αυτές οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν κάθε άποψη της ύπαρξης, από την υλική και σωματική, έως την ψυχολογική, διανοητική και πνευματική. Όλες εκείνες οι ιδιομορφίες της ζωής προέρχονται από τον μετασχηματισμό της διάνοιας. Στον διαλογισμό μας, ερχόμαστε άμεσα σε επαφή με αυτήν την ουσιαστική διάνοια. Τότε αυτόματα παρέχεται η δυνατότητα αναζωογόνησης όλων των εκδηλωμένων μορφών της. με έναν αρμονικό προς όλο το σύμπαν τρόπο. Δημοσιογράφος: Σε τι διαφέρει ο Υπερβατικός Διαλογισμός από τις διάφορες άλλες μορφές διαλογισμού; Μαχαρίσι: Η βασική διαφορά είναι ότι ο Υπερβατικός Διαλογισμός, εκτός από την απλότητά του, ασχολείται μόνο με τον νου. Άλλα συστήματα συχνά εμπλέκουν κάποιες επί πλέον απόψεις με τις οποίες ασχολείται ο νους, όπως είναι η αναπνοή ή οι σωματικές ασκήσεις. Αυτά τα συστήματα μπορεί να είναι πιο περίπλοκα επειδή ασχολούνται με τόσα πολλά πράγματα. Όμως στον Υπερβατικό Διαλογισμό δεν υπάρχει πιθανότητα καμίας παρέμβασης. Έτσι λέμε ότι αυτό είναι το πανεύκολο πρόγραμμα, που επιτρέπει στο συνειδητό νου να εξερευνήσει όλη την έκταση της ύπαρξής του. Ο Υπερβατικός Διαλογισμός εκτείνεται από τον δραστήριο νου - ή ενεργό νου - έως τον ήσυχο σιωπηλό νου. Σε αυτόν τον ήσυχο νου, υπάρχει διαύγεια, καθαρότητα και απλότητα. Ο νους δεν εμπλέκεται με τίποτε άλλο παρά με τον εαυτό του, καθώς δεν ασχολείται με οποιαδήποτε άλλη πρακτική. Στον Υπερβατικό Διαλογισμό, επειδή ασχολούμαστε μόνο με το νου, θρέφουμε όλες τις εκδηλώσεις της διάνοιας. Ο νους διαλογίζεται, κερδίζει την Υπερβατική Συνειδητότητα και προκαλεί μετασχηματισμούς σε διάφορους τομείς της εκδηλωμένης δημιουργίας. Με το να βιώνουμε την Υπερβατική Συνειδητότητα, όλα τα πεδία της ζωής, που είναι οι εκφράσεις της διάνοιας, θρέφονται ή μετασχηματίζονται και γίνονται καλύτερα. Ο νους φυσικά, ασχολείται πάντα με άλλες απόψεις, όπως είναι η φυσιολογία του σώματος, το περιβάλλον, και ολόκληρο το σύμπαν. Όμως τη στιγμή που ο Υπερβατικός Διαλογισμός χρησιμοποιεί μόνο τη λειτουργία του νου, από τις δραστήριες καταστάσεις του έως την κατασταλαγμένη κατάστασή του, παραμένει χωρίς να νοιάζεται για εκείνες τις άλλες απόψεις, επειδή είναι η διάνοια αυτή που ασχολείται με όλες αυτές. Δημοσιογράφος: Πώς μαθαίνει κάποιος να ασκεί τον Υπερβατικό Διαλογισμό; Μαχαρίσι: Μέσω προσωπικής διδασκαλίας. Ο νους, εκτός διαλογισμού, είναι συνήθως ελεύθερος να περιπλανιέται σε τομείς γνώσης, ή δύναμης, ή την επιδίωξη της ευτυχίας και τώρα θα πρέπει να μάθει πώς να γνωρίσει ξανά τον εαυτό του. Αυτός είναι ο λόγος που μια προσωπική διδασκαλία γίνεται απαραίτητη. Στον Υπερβατικό Διαλογισμό ο νους, από την κατάσταση εγρήγορσης, αυθόρμητα, σταδιακά, βιώνει τις όλο και λιγότερο δραστήριες καταστάσεις του, έως ότου κάποια στιγμή αποκτά επίγνωση της υπερβατικής κατάστασης της συνειδητότητας. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν εμπειρία της Υπερβατικής Συνειδητότητας, της καθαρής συνειδητότητας, της καθαρής φύσης του νου. Αντιλαμβάνονται μόνο τον δραστήριο νου, που είναι η κατάσταση συνειδητότητας της εγρήγορσης. Αντιλαμβάνονται επίσης την πλήρη απώλεια μνήμης του νου, την κατάσταση ύπνου. Και αντιλαμβάνονται την ενδιάμεση κατάσταση, τον νου που ονειρεύεται. Όμως δεν αντιλαμβάνονται την καθαρή ή Υπερβατική Συνειδητότητα. Με τον Υπερβατικό Διαλογισμό λοιπόν, μαθαίνεται η εμπειρία εκείνης της Υπερβατικής Συνειδητότητας, παρόλο που αυτή η κατάσταση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ίδια η φύση του νου. Δημοσιογράφος: Όταν οι άνθρωποι αρχίζουν να ασκούν τον Υπερβατικό Διαλογισμό και έχουν την εμπειρία της κάθαρσης, βγαίνουν αρνητικά πράγματα; Η μετακίνηση σε αυτήν την ενοποιημένη κατάσταση της συνειδητότητας είναι μια επώδυνη εμπειρία; Μαχαρίσι: Ας σκεφθούμε πάλι ένα ύφασμα. Όταν το ύφασμα είναι πολύ βρόμικο, αρχίζεις να το πλαίνεις με σαπούνι. Το πλένεις μια και δύο. Όμως καθώς καθαρίζει, παρουσιάζονται γαριασμένοι λεκέδες που δεν φαινόντουσαν πριν. Αν συνεχίσεις να πλένεις και να πλένεις, εκείνοι οι λεκέδες αρχίζουν να ξεθωριάζουν όλο και περισσότερο, και μετά εξαφανίζονται τελείως. Κατά παρόμοιο τρόπο, όταν με τον Υπερβατικό Διαλογισμό αρχίσουν να βγαίνουν παλαιά στρες ή άγχοι, μπορεί κάποιος να μην αισθάνεται άνετα στιγμιαία. Αυτό όμως συμβαίνει μόνο επειδή το στρες φεύγει και επανέρχεται στο σώμα και το νου η φυσική τους κατάσταση. Για παράδειγμα, κάποιοι άνθρωποι μπορεί να πουν, "δεν ανησυχώ για πράγματα που με ανησυχούσαν. Μήπως αυτό σημαίνει ότι χάνω τον εαυτό μου; την ατομικότητα μου;" Σε εκείνους, αυτή η ομαλοποίηση του νου φαίνεται περίεργη. Συμπεριφερόντουσαν με όρια, στο χώρο και το χρόνο, και τώρα αφυπνίζονται στην απεριόριστη επίγνωση. Στην αρχή, ίσως υπάρχει κάποιες φορές μια αίσθηση του διαφορετικού και του περίεργου. Δημοσιογράφος: Λες ότι ο Υπερβατικός Διαλογισμός είναι ένα πρόγραμμα για το νου. Ποια είναι η σχέση του με τη διάνοια; Μαχαρίσι: Ο Υπερβατικός Διαλογισμός δεν εμπλέκει τη διάνοια. Ο Υπερβατικός Διαλογισμός είναι μία εμπειρία του νου, από τα δραστήρια του επίπεδα στο ενοποιημένο επίπεδο. Είναι μια καθαρή εμπειρία του δραστήριου νου και μια καθαρή εμπειρία του κατασταλαγμένου νου, του σιωπηλού νου. Μια συνέντευξη με τον Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι Από την Kathy Juline |